; Skip to main content Skip to search

Case

Kesko

Esittely

Kesko on yksi Suomen merkittävimmistä vähittäiskaupan toimijoista. Tässä roolissa se on ollut myös eturintamassa digitaalisten palvelujen tarjoajana päivittäistavarakaupan asiakkaille.

ZetaDisplay toteutti ensimmäiset digitaaliset näyttöratkaisut Keskon myymälöihin vuonna 2011. Keskon puitesopimustoimittajana yritys on toiminut vuodesta 2016.

Vuonna 2018 ZetaDisplay solmi Keskon kanssa uuden puitesopimuksen digitaalisten näyttö- ja hintanäyttöratkaisujen toimittamisesta. Sopimus korvasi aiemmat K-Market-, K-Supermarket- ja K-Citymarket-ketjujen kanssa tehdyt sopimukset ja kattaa nyt koko Kesko-konsernin.  

Haasteet

Keskolla on yhteensä noin 1 600 päivittäistavarakauppaa, liikenneaseman myymälää, rautakauppaa, autoliikettä ja muuta myymälää. Verkkokaupan lisääntyessä tarvitaan yhä suuremmassa määrin monikanavaista toimintaa, joka mahdollistaa hintojen synkronoinnin kivijalkakaupassa ja verkossa. Kysyntä kasvaa jatkuvasti myös ratkaisulle, joka mahdollistaa hyvältä näyttävät ja automaattisesti luotavat visuaaliset sisällöt, jotka houkuttavat asiakkaita.

Ratkaisu

ZetaDisplay laati Keskolle kokonaisvaltaisen konseptin, johon sisältyvät Zeta Digital Signage -alusta, skaalautuva integraatioalusta (ZetaAPI Server) asiakkaiden yhdistämiseksi POS-järjestelmään, älykkäät mallit dataperusteiseen sisällön luomiseen ja tehtäväperusteiset näyttömoduulit eri tehtäviin ja sijainteihin myymälässä. 

Zeta API Server -alusta toimii monissa myymälöissä myös ZetaDisplayn toimittamien sähköisten hintanäyttöjen (ESL) palvelimena. Ratkaisu on moderni keino älykkäiden digitaalisten näyttöratkaisujen ja dataperusteisen automaattisesti luodun sisällön tarjoamiseen.

Hyödyt

Yhdistämällä myymälän digitaalinen kampanjaviestintä ja sähköiset hintanäytöt (ESL) on saavutettu merkittäviä toiminnallisia ja taloudellisia hyötyjä. Mitä automaattisemmin mainosnäytöt toimivat ja kohdentavat sisältöä eri kuluttajaprofiileille ajasta, viikonpäivästä, säästä ja muista tekijöistä riippuen, sitä tehokkaammin niiden avulla voidaan saavuttaa huomattavaa lisämyyntiä. Ratkaisu säästää myös merkittävästi myymälän työntekijöiden päivittäistä työaikaa verrattuna manuaalisesti syötettäviin tuotetietoihin. Muita hyötyjä ovat mm. myymälän hintojen automaattinen synkronointi verkkokaupan hintojen kanssa sekä varastotilanteen näkyminen kuluttajalle ja henkilökunnalle suoraan sähköisellä hintanäytöllä.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?