8 VINKKIÄ SISÄLLÖNSUUNNITTELUUN

Näytöt eivät tee yksinään vielä mitään, vaan tarvitaan myös hyvää sisältöä. Sisältöä tarvitaan runsaasti eri tarkoituksiin, jotta sitä voidaan kohdentaa tehokkaasti eri kohderyhmille esimerkiksi tiettyyn aikaan päivästä. Kokemuksemme mukaan vasta kohdentamalla sisältöä saavutetaan todellisia tuloksia! 

 
Alla vinkkilista avuksesi sisällönsuunnitteluun:  

  1. Näytön rooli 

Onko tavoitteenasi esittää brändiviestejä, strategisia viestejä, taktista myyntimateriaalia, informatiivista tietoa vai viihdyttävää sisältöä? 

  1. Näytön edessä vietetty katseluaika 

Onko kyseessä jonotustilanne vai nopea ohikulku? Jonotustilanteessa asiakkaille on aikaa seurata runsaampaa ja vaihtuvaa sisältöä kun taas ohikulkutilanteessa katse pysähtyy tutkimusten mukaan vain 1-3 sekunniksi. 

  1. Katseluetäisyys 

Ei ole lainkaan samantekevää, katsotaanko näyttöä 20, 7 vai 3 metrin päästä. Etäisyyksissä on huomioitava mm. fontin koko, värimaailma ja kuvaelementtien koko. 

  1. Kohderyhmää kiinnostava sisältö 

Haluatko esittää pelkkiä mainoksia vai rikastutetaanko sisältöä esimerkiksi uutisilla, säätiedoilla ja somenostoilla. ZetaDisplayn tekemän tutkimuksen  mukaan liikkuva viesti lisää huomiota jopa 135 %! 

  1. Näytön sijoituspaikka 
  • Kahvilan tai ravintolan jonossa katsoja odottaa, että hänelle “myydään” ja tarjotaan aktiivisesti vaihtoehtoja.  
  • Vähittäistavarakaupassa taas halutaan inspiroitua tyyliin, mitä ruokaa tekisit tarjouksessa olevasta lihasta?  Tai miltä näyttää kauppaan juuri tulleet uutuusvaatteet käytössä mallien päällä?  
  • Yrityksen odotustiloissa kerrotaan yritystarinaa, ydinviestejä ja avataan yrityksen arvoja sekä kulttuuria. 
     
  1. Kellonaika, viikonpäivä, erityispäivät 
  • Vuorokaudenajan vaihteluiden huomioiminen sisällöissä 
  • Viikonpäivien huomioiminen sisällöissä 
  • Sesonkien, vuodenaikojen vaihtelu sisällöissä 
  1. Säätila 

Säätilan mukaan voidaan myös automaattisesti määrittää näytettävää sisältöä. Esimerkiksi huoltoasemilla myydään sadepäivinä enemmän tuulilasinpesunestettä kuin jäätelöä. 
 

  1. Asiakkaista kerätyn datan hyödyntäminen 
  • Mihin vuorokauden aikaan eri asiakasryhmät asioivat?  
  • Mitä tuotteita myydään perjantaina iltapäivällä? Entä maanantaina aamupäivällä? Onko aamupäivän myydyin tuote eri kuin illan? 

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?

Kysy lisää:

Annukka Pokki
ZetaDisplay Finlandin kaupallinen johtaja
+358 50 366 6687
annukka.pokki@zetadisplay.com
LinkedIn