Isoin Digital Signage -trendi vuodelle 2020

Uusi vuosikymmen lähestyy ja sen myötä uudet trendit ja teknologiat.  

Vuoden 2020 isoin juttu meille Zetalaisille on uuden ZetaCast-ohjelmiston käyttöönotto. Alamme tiedottaa asiakkaitamme siihen siirtymisestä heti ensi vuoden alusta lähtien. Luvassa on moderni työkalu, joka helpottaa sisällöntuotantoa ja -hallintaa merkittävästi, ja jota on mahdollista käyttää myös mobiilisti.  

Ennusteeni on, että alkava vuosikymmen tuo mukanaan myös todellisen sisältöautomaatioiden aallon. Tämä trendi on monien asiakkaidemme kohdalla jo todellisuutta ja uskon, että automatisoidut sisällöt alkavat vallata alaa vielä enemmän kun uusi vuosikymmen pääsee kunnolla vauhtiin.  

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että perinteinen tapa, jossa haluamamme sisältö ajastetaan manuaalisesti näkymään näytöille haluttuna ajankohtana, tulee jäämään taka-alalle. Tilalle tulee eri järjestelmien välinen kommunikaatio, jonka ansiosta digitaaliset näytöt saavat sisältönsä toisesta järjestelemästä automaattisesti. 

Esimerkkejä:  

  • Tuotteen hinta päivitetään kassajärjestelmään, josta se siirtyy automaattisesti digitaalisille näytöille.  
  •   Tuotantotoimintaa harjoittavan yrityksen toimintaan liittyvät tunnusluvut, esim. työturvallisuusdata, viestitään työntekijöille digitaalisten näyttöjen avulla taukotiloissa.  
  • Toimistoissa intranetit vaihtuvat digitaalisiin näyttöihin. Halutut sisällöt välittyvät työntekijöille taukotiloissa sen sijaan, että niitä pitäisi itse etsiä intranetistä.   

Eri järjestelmien välisten integraatioiden rooli siis kasvaa merkittävästi. 

Tässä vuoden viimeisessä uutiskirjeessä haluan myös kiittää teitä kaikkia kuluneesta vuodesta. Meille se on ollut muutoksen vuosi. Olemme tehneet hartiavoimin töitä asiakkaidemme tyytyväisyyden parantamiseksi ja tukipalvelujemme tason kohottamiseksi. Tämä työ jatkuu vuonna 2020, sillä haluamme olla ensi vuonnakin paras kumppani kaikille asiakkaillemme.  

Terveisin,

Manu