”Millaisia näyttöjä teiltä saa?” on monen meille tulevan yhteydenoton aloituskysymys.
Meiltähän saa vaikka minkälaisia näyttöjä, ja siksi välitön vastakysymykseni onkin, että mitä näytöillä halutaan saada aikaan.
Näyttölaitteen valinnassa, sisällön suunnittelussa ja näytön sijoittelussa on erittäin tärkeää miettiä kyseisen näytön rooli. Myymälässä, ravintolassa tai muussa julkisessa tilassa näytöillä voi olla useita erilaisia rooleja sijainnista riippuen.
Ikkuna- tai sisääntulonäytöillä houkutellaan potentiaaliset asiakkaat sisälle. Sisääntulon yhteyteen sijoitettavilla näytöillä aloitetaan ostoprosessi ja voidaan vaikuttaa myöhemmin tapahtuvaan ostopäätökseen. Erityisesti ikkunanäytöissä on tärkeää huomioida kirkkaus, jotta huomioarvo on riittävä.
Kampanja- ja hyllynpäätynäytöillä vaikutetaan suoraan ostopäätökseen. Näytöt voivat olla kiinteän esillepanon yhteydessä tai toissijaisessa myyntipaikassa auttamassa vaikkapa tuotelanseerauksessa tai viestimässä tarjouksista. Teho on taattu!
Brändimainontaan ja inspiraation tueksi voidaan käyttää myös yleisnäyttöjä. Osastokohtaisesti sijoitelluilla yleisnäytöillä voidaan tukea myös osastojen välistä ristiinmarkkinointia ja kasvattaa myyntiä sitä kautta.
Kassa-alueelle sijoiteltavilla näytöillä voidaan vaikuttaa vielä viime hetken impulssiostoksiin tai käyttää niitä vaikka tulevista kampanjoista tiedottamiseen.
Oikein valitut näyttölaitteet ja niiden tarkasti suunniteltu sijoittelu kruunataan vaikuttavalla sisällöllä.
Tuntuuko monimutkaiselta? Ei hätää – me autamme.
Annukka Pokki
Kirjoittaja on ZetaDisplay Finlandin kaupallinen johtaja