MITEN VIESTIÄ ASIAKKAILLE VUODEN SUURIMMAN JUHLASESONGIN AIKANA?

Vuosi 2020 tulee varmasti jäämään mieliimme. Ihmisiä on koeteltu monella tasolla ja monessa yrityksessä mietitäänkin nyt erityisen tarkkaan, mitä ja miten viestiä asiakkaille vuoden suurimman juhlasesongin aikana.

ZetaDisplay Hollannin luova johtaja Robert van der Sanden jakaa parhaat vinkkinsä, miten viestiä vähittäiskaupoissa ja odotustiloissa joulusesongin aikana.

OLE POSITIIVINEN!

Vaikka kuluneen vuoden tunnelmat ovat olleet synkät, ei tämän tarvitse heijastua joulun ajan viestintään. Käytä digitaalisia näyttöjä apunasi iloisen joulutunnelman luomisessa. Näin autat ihmisiä rentoutumaan ja pääsemään joulutunnelmaan.

JAA SESONGIN HENKEEN SOPIVIA COVID-MUISTUTUKSIA

Emme voi sivuuttaa sitä tosiasiaa, että muistutukset turvaväleistä, maskin käytöstä ja käsien pesemisestä ovat edelleen hyvin tarpeellisia. Voimme kuitenkin toteuttaa niitä jouluisella twistillä. Jouluiset elementit näytöillä saavat ihmiset hymyilemään ja auttavat sinua luomaan rauhallisemman ja nautinnollisemman ilmapiirin ympäristöösi. Kokeile vaikka kimallusta, jouluisia koristeita tai klassisia tonttuhattuja!

LUO TUNNELMIA

Monet meistä kaipaavat nyt pakoa korona-arjesta ja mikä olisikaan parempi tapa paeta sitä kuin jouluvalmistelut ja -fiilistelyt! Sinun ei tarvitse koko ajan markkinoida tuotteitasi suoraan vaan voit jakaa myös sisältöjä, jotka luovat miellyttävää tunnelmaa lähiympäristöösi. Voit tuoda näytöillesi vaikka lumisia joulumaisemia, joissa perheet pitävät hauskaa tai takkatulitunnelmia, joissa pariskunnat viettävät aikaa keskenään.

LUO TURVALLISUUDEN TUNNETTA KIVIJALKAMYYMÄLÄÄN

Joidenkin tuotteiden kohdalla emme pääse yli emmekä ympäri siitä, että ihmisillä on tarve päästä testaamaan tuotteita ennen ostopäätöksen tekemistä. Näin on esimerkiksi huonekalujen kohdalla. Ihmiset haluavat kokea, miltä uusi sohva tuntuu istua tai miltä uusi patja tuntuisi nukkua. Digitaalisten näyttöjen avulla voimme tehdä asiakkaille selväksi, että tuotteiden testaus on ok. Samalla voimme kertoa heille, miten toimia, jotta testaus olisi turvallista kaikille asiakkaille. Voit opastaa asiakkaillesi koko prosessin aloittamalla käsien desinfioimisesta ja näyttämällä lopuksi, miten hoidat tilojasi, kun asiakkaat ovat sieltä poistuneet.

Joulusesongin jälkeen seuraava etappi onkin sitten uuden vuoden juhlinta. Ajatus vuoden vaihtumisesta ja vuoden 2020 jättämisestä taakse nostaa tunnelmat jo sellaisenaan korkealle!