Pelkkä näyttö ei riitä – tarvitaan helppokäyttöisiä työkaluja, joiden avulla asiakkaan sisällöt saadaan esiin parhaalla mahdollisella tavalla
Meiltä Zetalaisilta pyydetään usein uusia ideoita siihen, miten lisätä myyntiä tai tehostaa yrityksen toimintaa ja sisäistä viestintää digitaalisten näyttöjen avulla.
Suora vastauksemme on, että digitaalisella näytöllä ei yksin tee vielä mitään. Fyysisen näytön lisäksi tarvitaan sekä ymmärrystä ihmisen käyttäytymisestä että suunnitelmallista tiimityötä näyttöjen takana.
ZetaDisplayn Content-yksikön tehtävänä on tarjota työkaluja siihen, että asiakkaidemme sisällöt saadaan toimimaan digitaalisilla näytöillä parhaalla mahdollisella tavalla.
Emme siis tuota sisältöä, vaan tarjoamme asiakkaallemme helppokäyttöisen käyttöliittymän, johon asiakas voi helposti sijoittaa oman brändinsä mukaisia teksti-, kuva- tai videosisältöjä ja ajastaa ne esimerkiksi vuorokauden ajan mukaan omille näytöilleen.
Asiakkaan kanssa lähdemme aina liikkeelle heidän liiketoimintansa tavoitteista. Haastamme asiakasta pohtimaan, mitä he haluavat avullamme saada aikaiseksi.
Kun lähdemme suunnittelemaan asiakkaalle ratkaisua, jaamme usein kokemuksiamme jo jossain päin maailmaa testatuista innovaatioista ja hyväksi havaituista palveluratkaisuista.
Tämä on kansainvälisen tiimimme mukanaan tuoma rikkaus, jonka avulla pystymme luomaan asiakkaillemme merkittävää lisäarvoa.
Ydinosaamistamme ovat myös erilaiset integraatiot.
Koronan aiheuttaman poikkeustilan aikana olemme muun muassa rakentaneet asiakkaallemme verkko- ja kivijalkakaupan välisen integraatioratkaisun, jonka avulla asiakkaan verkkokaupassa myytävät tuotteet ja tarjoukset saadaan ohjattua automaattisesti heidän kivijalkaliikkeensä ikkunassa oleville digitaalisille näytöille.
Nyt kun verkkokaupat ovat olleet monelle yritykselle ainoa tapa pysyä hengissä, uskon vahvasti, että tämän tyyppisiä ratkaisuja voidaan hyödyntää kivijalan puolella koronan jälkeenkin – tai heti kun tilanne tästä lähtee elpymään.
Digitaaliset näytöt kun eivät yksin myy mitään vaan niihin ohjattu sisältö ja sen yhä tarkempi kohdentaminen tulevat olemaan ratkaisevassa asemassa kun kuluttajien euroja jaetaan.
Rami Autio
Kirjoittaja on ZetaDisplayn luova johtaja ja ohjelmallisen sisällöntuotannon vetäjä