; Skip to main content Skip to search

Case

KPN Retail

Esittely

KPN Retail on ZetaDisplayn pitkäaikainen asiakas. Se on kehittynyt Primafoonista tulevaisuuden myymäläksi. Vuoden 2015 lopussa KPN Retail otti käyttöön uuden myymälämallin. Tämä virstanpylväs osoitti, että KPN Retail on innovatiivinen, edistyksellinen ja johtava vähittäismyynnin toimija, joka toi myös uutta eloa ostoskaduille. 

Haasteet

Myymälöiden haluttiin sopeutuvan KPN Retailin monikanavaiseen toimintatapaan sekä keskittyvän asiakaskokemuksen ja vuorovaikutuksen parantamiseen ystävällisen palvelun lisäksi.

Näin kunnianhimoisen myymälämallin kehittäminen on haastavaa. ZetaDisplay avusti KPN Retailia koko hankkeen ajan konseptin kehittämisessä, sisällöntuotannossa, rakennuspalavereissa, asennuksessa, toimituksessa ja sittemmin myös asiakaspalvelun ja konseptin tukemisessa. 

Ratkaisu

Uusissa myymälöissä vierailija ikään kuin astuu KPN:n nettisivustoon. Uusien asioiden löytäminen ja kokeileminen on ratkaisevan tärkeää. Vierailijat voivat käyttää viimeisintä teknologiaa ja löytää juuri heille sopivia mahdollisuuksia, jotka tekevät elämästä ja työstä helpompaa ja nautittavampaa.

Asiakkaiden käytössä olevien laitteiden lisäksi myymälöissä on ”älyseiniä”, jotka rakentuvat 55 tuuman näytöistä 2 x 4 -asettelulla. Näytöt on varustettu infrapuna- ja Kinect-teknologialla, joka reagoi vierailijan liikkeisiin. Yhdessä ne muodostavat suuren kosketusnäytön, jonka halkaisija on yli 5,5 metriä.

Lisävarustehyllyissä on sähköiset hintakyltit, jotta hinta on aina kilpailukykyinen ja ajan tasalla. Päivitetyissä myymälöissä on myös edistyksellinen jonotusjärjestelmä. Kun vierailija astuu myymälään, hän valitsee kosketusnäytöltä, mitä asia koskee: ostoksia, asiakaspalvelua tai huoltoa, kpn.com:ssa varattua aikaa tai verkkotilauksen noutoa. Järjestelmä ennustaa, kuinka kauan asiakkaan täytyy odottaa omaa vuoroaan. Vuorojen tilanne näytetään useassa paikassa myymälässä. Asiakas voi myös jättää puhelinnumeronsa, jolloin hänelle soitetaan oman vuoron lähestyessä. 

ZetaDisplay on mukana lähes kaikissa myymälän IT- ja viestintäelementeissä (kutsumme sitä myös multimediasuunnitteluksi): digitaaliset näyttöratkaisut, myymälän äänimaailma, älyseinien hallinta, LED-seinä, TFT-näytöt, sähköiset hintakyltit ja useiden IT-järjestelmien integraatio (RFID-etätunnistus, jononhallinta ja lämpötilan hallinta). Näistä osatekijöistä syntyy toimiva kokonaisuus. Joskus olemme mukana suunnittelijana, rakentajana tai toimittajana, joskus taas omatunnon äänenä ja kirittäjänä. Minkä tahansa roolin omaksummekin, toimimme aina KPN:n hanketiimin käytännönläheisenä oikeana kätenä. Tulokset puhuvat puolestaan!

Hyödyt

Myymälät mukautuvat KPN:n monikanavaiseen toimintatapaan, jolloin kaikki mahdolliset kontaktipinnat asiakkaaseen, kuten verkko, myymälät ja asiakaspalvelukeskukset, integroidaan yhteen niin pitkälle kuin mahdollista. Uuden mallin avulla KPN voi nyt vastata asiakkaiden tarpeisiin paremmin, mikä on tuonut liikkeisiin enemmän kävijöitä, parantanut NPS-tulosta ja kasvattanut myyntiä.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?