Skip to main content Skip to search

Case

Pathé

Esittely

1800-luvulla perustettu Pathé on yksi merkittävimmistä viihdealan toimijoista Euroopassa. Yrityksen maine pohjautuu riippumattomuuteen, innovaatioihin ja laatuun.

Pathé on myös yksi maailman vanhimmista elokuvayhtiöistä, jolla on nykyisin intressejä myös media- ja viihdealalla. Yritys on Euroopan johtava elokuvatuottaja ja jakelija, ja sillä on yli 1.000 screeniä Ranskassa, Hollannissa ja Sveitsissä.

Haasteet

Vuonna 2015 Pathé alkoi määrätietoisesti uudistaa elokuvissa käynnin kokemusta. Yritys luopui täysin perinteisistä markkinointimateriaaleista kuten julisteista ja isoista kartonkidisplayistä. Pathé Arnhemista tuli Hollannin ensimmäinen täysin digitaalinen elokuvateatteri, jossa on hyödynnetty ainoastaan digital signage -ratkaisuja siitä lähtien kun se rakennettiin.

Tämän menestyksen myötä myös Pathé De Kuipin brändimyymälä valittiin kokonaisvaltaisen digitalisoinnin kohteeksi. Muutoksessa uudistettiin markkinointi, myymäläopasteet ja näytöillä esitelty viihteellinen sisältö, jota hallitaan Gauddin sisällönhallintajärjestelmän avulla.

Ratkaisu

Pathén näyttävä vertikaalinen videoseinä.

Yhteistyössä Gauddin kanssa Pathé De Kuipissa käytiin läpi täydellinen teknologinen transformaatio. Tämä tapahtui ilman minkäänlaista häiriötä elokuvateatterin päivittäisessä toiminnassa.

Uudistuksen myötä synnytettiin unohtumaton WAU-elämys elokuvissa kävijöille. Elokuvateatterin sisäänkäyntiin asennettiin massiivinen 12 näytön videoseinä vierailijoita vastaanottamaan.

Aulaan asennettu vertikaalinen 15 näytön videoseinä pääsee täysiin oikeuksiinsa esittäessään korkealaatuista sisältöä, jota tuottavat maailman suurimmat elokuvastudiot ympäri maailman.  

Ja jotta pysyttäisiin uskollisena täysin digitaaliselle kokemukselle perinteiset elokuvien esitysaikoja näyttävät näytöt korvattiin 2×4 näytön videoseinällä, joilla näkyy yhtä aikaa kaikki 14 salissa esitettävät elokuvat.

Hyödyt

Opasteet ja reititys: Vierailijat ohjataan saleihin hyödyntämällä viihteellisiä näyttöjä kaikkialla elokuvateatterin tiloissa.

Keskitetty valvonta: Systeemiä valvotaan räätälöity näyttövalvonta, joka käynnistää näytöt aamulla ja sammuttaa ne illalla. Kaikki sisältö on etukäteen ajastettua ja reaaliaikaisessa yhteydessä Pathé:n back officeen, josta aikataulut päivitetään.

Viihteen muotoon puetun informaation jakaminen: näytöillä pyörii elokuvien synopsikset, trailerit ja tulossa pian – informaatio, jotka vangitsevat katsojien huomion. Sisältöjä pyöritetään live feedin avulla, mikä vähentää manuaalisen syötteen määrää ja lisää samalla elokuvateatterin digitalisaatioastetta.

Monikäyttöiset videoseinät: vaikuttavat ison mittakaavan videoseinät, joita käytetään kaikkialla elokuvateatterissa ihmisten houkuttelemiseen ja uusien elokuvien markkinoimiseen.

Markkinointi: Lisämyyntimahdollisuuksia hyödynnetään näytöillä pyöritettävillä tarjouksilla. Näitä käytetään teemailtojen, ruoan, juoman sekä lahjakorttien ja brändikokemuksen myymiseen.Animoidut elokuvajulisteet: Julisteet herätetään henkiin full HD ja 4K -trailereiden avulla. Näin luodaan mukaansatempaava viihdekokemus, joka vangitsee katsojan kaikkien aistien tasolla.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?

OTA YHTEYTTÄ MYYNTIIN ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA.