; Skip to main content Skip to search

Case

Pink Fish

Esittely

Salmon Company, jonka keulakuvana on Bocuse d’Or -palkinnon voittanut keittiömestari Geir Skeie, havaitsi markkinaraon ravintolalle, joka vetoaisi liikkeellä oleviin ja arjesta taukoa kaipaaviin ihmisiin. Ravintola tarjoaa tuoretta lohta kansainvälisillä mausteilla järkevään hintaan.

Pink Fishin tavoitteena oli kansainvälinen laajentuminen, minkä vuoksi se tarvitsi kansainvälisesti tunnistettavan formaatin. Keskeisenä periaatteena oli tehdä asiakaskokemuksesta mahdollisimman stressitön ja poistaa siitä kaikki kitkakohdat. Nyt ravintolat on jaettu vyöhykkeiksi, joissa on digitaalisia näyttöratkaisuja asiakaskokemuksen helpottamiseksi.

Haasteet

Vähittäiskaupan toimijoilla (joihin pikaruokapaikatkin lukeutuvat) on kaksi suurta haastetta ratkaistavanaan: helppous on tärkeää, mutta vierailun pitää olla myös kokemus. Helppouden kokemus syntyy seuraavista elementeistä:

  • Poistetaan kaikki mahdolliset kitkakohdat asiakkaan polulta. Sitä varten kaikkien back office -järjestelmien on keskusteltava keskenään.
  • Selkeät merkinnät kullakin alueella sisäänkäynniltä tiskille kulkemista helpottamaan.
  • Itsestään selvä tilausprosessi. Yleensä asiakkaan on mentävä tiskille tekemään tilaus ja odotettava sitten tilauksen valmistumista. Odotusaika voi osoittautua ongelmalliseksi, jos asiakkaalla on kiire.

Helppouden kokemus tarkoittaa, että kiireiset asiakkaat voivat käydä prosessin läpi rauhallisesti ja helposti. He saavat olla tyytyväisiä koko matkan ajan sekä palkita itsensä herkullisella, hyvän mielen ruoalla tilassa, joka on suunniteltu juuri heille.

Ratkaisu

Koko asiakaspolku kartoitetaan, jolloin asiakkaan astuessa ravintolaan sisään häntä on vastassa näyttöjä, joilla esitellään juuri sillä hetkellä oleellisia tuotteita. Kun asiakas kulkee pidemmälle ravintolaan, vastaan tulee kampanjanäyttöjä, jotka auttavat valinnan tekemisessä ennen tiskille tuloa. Tiskin yläpuolella on useita ruokalistanäyttöjä, joiden sisältö muuttuu kellonajan mukaan. Ruokalistat on synkronoitu niin, että niiden taustalla näkyy uiva kala. Hienovarainen animaatio saa ruokalistat näyttämään elävämmiltä. 

Jotta asiakaskokemuksesta saadaan kitkaton, on kaikki järjestelmät integroitava Digital Signage-ratkaisuun. Kun ateria tilataan verkosta, sovelluksella tai myymälässä, tilaajan nimi ilmestyy näytöille ravintolassa, kun ateria on valmis. Ruokalistataulut on integroitu POS-järjestelmään, joten kun hinta muutetaan POS-järjestelmässä, se vaihtuu automaattisesti myös ruokalistoissa. 

Hyödyt

Digitaalisuus on kaikkien ravintoloiden ytimessä alusta alkaen, eikä myyntejä voi verrata ilman digitaalisia näyttöratkaisuja. Tilausjärjestelmä on monikanavainen, jotta asiakkaiden ei tarvitse odotella. He voivat päättää, milloin haluavat aterian valmistuvan ja missä haluavat sen syödä. He myös näkevät tilauksen tilan näytöiltä.

Työntekijät pystyvät myös havaitsemaan digitaalisten näyttöratkaisujen vaikutuksen ravintoloissa. Kun tuotetta muutetaan yhdellä näytöllä (kampanja- tai ruokalistanäyttö), sen myynti kasvaa välittömästi. Työntekijät ovat myös saaneet erittäin positiivista palautetta asiakkailta, jotka pitävät näytöillä olevasta sisällöstä. He ovat lisäksi kertoneet, että näytöt tekevät tilasta nykyaikaisen ja miellyttävän ja tarjoavat jotakin katsottavaa syömisen ajaksi. ZetaDisplayn digitaaliset näyttöratkaisut täyttävät kaikki vaatimukset ja varmistavat Pink Fish -ravintoloiden ihanteellisen ilmeen.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?