; Skip to main content Skip to search

Case

Randstad

Esittely

Randstad on johtava henkilöstöpalvelualan toimija kansainvälisillä markkinoilla. Yritys on ottanut toimistojensa ikkunoilla käyttöön digitaaliset viestintätavat. Digitaaliset näyttöratkaisut osoittautuivat keinoksi, jonka avulla Randstad voi oikeasti hyödyntää paikallisia työntekijöitä menestyksen esille tuojina. Monikanavaisuuteen perustuva menestystarina on kerännyt kansainvälistä huomiota.

Haasteet

Selkein muutos rekrytoinnissa, työn valinnassa ja työmarkkinoilla on internetin rooli: uusia töitä etsitään verkosta. Tämän vuoksi Randstad halusi investoida huomattavan summan muun muassa aina ajan tasalla olevaan verkkotarjontaan, verkossa tapahtuvaan uraneuvontaan ja henkilökohtaisiin verkko-opiskeluympäristöihin.

Sopivan hakijan valitseminen avoimeen työpaikkaan vaatii silti vielä ihmisen. Randstadilla on yli 140 haarakonttoria, joissa työnantajat, työnvälittäjät ja työnhakijat tapaavat. Ne ovat siis yritykselle edelleen erittäin tärkeä kanava. Siinä oli Randstadille tarpeeksi syytä ottaa käyttöön oikeasti monikanavainen markkinointi- ja viestintästrategia. Ei enää kellastuneita paperiarkkeja näyteikkunassa.

Ratkaisu

Täysin uudistettu toimistokonsepti, joka sisältää tärkeitä digitaalisia markkinointiresursseja.  ZetaDisplay vastaa näiden resurssien käyttöönotosta ja hallinnasta, ja on sekä suunnitellut että toteuttanut sisältöstrategian.

ZetaDisplay toimitti useita näyttöjä kunkin konttorin ikkunaan. Näytöiltä ohikulkijat saavat ajantasaista tietoa avoimista työpaikoista. ZetaDisplay loi tarvittavan yhteyden ja teknologian, jotta paikalliset työt sisällytetään automaattisesti kaikkiin viesteihin. Esimerkiksi huipputyönantajien työpaikat ja kiinnostavimmat työpaikat 10 kilometrin säteellä päivitetään aina. Sisällönhallinta on suurelta osin automatisoitua, jotta konttorien työntekijöillä on mahdollisimman paljon aikaa ydintehtäviinsä.

Konttoreissa on upea videoseinä brändäykseen ja interaktiivisia näyttöjä, joilla voi rekisteröityä, tehdä testejä ja etsiä avoimia työpaikkoja.

Randstad valitsi ZetaDisplayn, koska yritys halusi ammattimaisen yhteistyökumppanin digitaalisen näyttöviestinnän alalta. Yritys ymmärsi, että monikanavaisen konseptin menestys piilee sekä tarjotussa sisällössä että ratkaisujen vakaudessa. Erityisosaamista tarvittiin, kun otetaan huomioon käyttöönoton laajuus (140 toimipistettä), ratkaisujen integrointi toimipaikkojen langattomaan järjestelmään ja selkeän vision luominen viestintäkanavilla näytettävälle sisällölle. ZetaDisplay toimitti täyden palvelun paketin, jolloin Randstadin IT- ja markkinointiosastot saattoivat huokaista helpotuksesta.

Hyödyt

Modernien työkalujen käytön ansiosta hakija saa nyt helpommin tietoa. Se myös tekee ilmeestä nykyaikaisemman ja tuo käyttöön erilaiset verkkokanavat. Näin markkinajohtajan tuleekin toimia.

Toistolista luodaan 95-prosenttisesti automaattisesti. Se sisältää myös paikallisen tarjonnan. Kaikki tärkeä, paikallinen ja ajantasainen sisältö otetaan mukaan ilman eri toimenpiteitä. Vaikutus on paljon suurempi kuin ennen. Konttorin näkyvyys paranee ja Randstadin viesti todella menee perille.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?