Viestinnän kohdentaminen hotelli- ja ravintola-alalla

MITEN KOHDENTAA MARKKINOINTISISÄLLÖT TEHOKKAASTI HOTELLI- JA RAVINTOLA-ALALLA?

ZetaDisplayn Alankomaiden myyntijohtaja René de Jung käy läpi kohdentamisen hyötyjä ja jakaa parhaat vinkkinsä, miten toimia käytännössä. Digital Signage on osoittautunut ratkaisevaksi viestintävälineeksi monille hotelli- ja ravintola-alan yrityksille. Asiakas houkutellaan sisään huomiota herättävien näyttöjen avulla, minkä jälkeen tuotevalikoima tarjoillaan vierailijoille digitaalisten menutaulujen avulla. Digitaaliset näytöt ovat osa kohdennetun viestinnän verkostoa. Mitä hyötyä tällaisesta verkostosta sitten on? Tärkeintä on asiakkaalle räätälöity informaatio, jonka on osoitettu parantavan asiakaskokemusta.

Digital Signagen hyödyntäminen ei ole rajoittunut vain isojen kansainvälisten hotelli- ja ravintola-alan ketjujen käyttöön. Sitä voidaan hyödyntää myös pienessä catering-yrityksessä tai ravintolassa, joka toimii vain yhdessä toimipisteessä yhdellä paikkakunnalla. Itse asiassa se on hyvinkin helppo, hyödyllinen ja edullinen tapa kohdentaa markkinoinnin sisältöjä.

MITEN SOVELTAA KOHDENNETUJEN SISÄLTÖJEN HYÖTYJÄ HOTELLI- JA RAVINTOLA-ALALLA?

Hotelli- ja ravintola-alalla kaikki asiat pyörivät korkeatasoisen palvelun ja optimaalisen asiakaskokemuksen ympärillä. Tiesitkö, että odotusaikakokemukseen voi vaikuttaa myönteisesti näyttämällä kiinnostavaa sisältöä digitaalisilla näytöillä? Tämän ei tarvitse välttämättä olla viihdyttävää sisältöä vaan se voi tarkoittaa myös visuaalisesti houkuttelevia valikkoja, joiden avulla luodaan hyvää tunnelmaa.

Näyttöjen avulla voit myös kannustaa asiakkaitasi impulssiostoksiin tai tekemään päätöksiä nopeammin. Näyttämällä houkuttelevia tarjouksia esteettisessä ja huomiota herättävässä muodossa, voitat asiakkaasi puolellesi nopeammin. Toinen etu on kohdennettuja sisältöjä lähettävien näyttöjen helppokäyttöisyys ja tehokkuus. Voit hallita jokaista asentamaasi näyttöä erikseen helppokäyttöisen sisällönhallintajärjestelmän avulla. Näin voit näyttää näytöilläsi kohdennetusti juuri ne tiedot, joita asiakkaasi tarvitsevat vierailunsa aikana.

Onko kahvilassasi esimerkiksi päivittäisiä tarjouksia? Tai vuokraatko hotellistasi tiloja, jotka vaativat päivittäin vaihtuvia opasteita? Sinun ei enää tarvitse raahata jalallisia kylttejä ympäriinsä tai työskennellä käsinkirjoitettujen sisältöjen kanssa: digitaaliset näytöt näyttävät aina asiaankuuluvat, ajantasaiset tiedot ja ne tekevät sen tavalla, joka on osoittautunut erityisen houkuttelevaksi asiakkaille. Lisäksi uuden sisällön luominen tapahtuu vain muutamalla napin painalluksella.

3 VINKKIÄ DIGITAL SIGNAGEN JÄRKEVÄÄN KÄYTTÖÖN RAVINTOLA-ALALLA

VINKKI 1: VAIHDA PAINETUT RUOKALISTAT DIGITAALISIIN MENUTAULUIHIN

Digitaaliset menutaulut ovat valtava edistysaskel perinteisiin ruokalistoihin verrattuna, ja ne auttavat sinua saavuttamaan huomattavasti paremman asiakaskokemuksen hotelli- ja ravintola-alalla. Digitaalisia menutauluja voidaan käyttää kaikkialla aina pikaruokaravintoloista paikallisiin kahviloihin ja hotellibaareista teatteriravintoloihin.

Menutauluilla voit näyttää helposti uusimmat tarjoukset ja kampanjatuotteet, näyttää maukkaita tuotekuvia ja mukauttaa sisällöt sopiviksi eri vuorokaudenaikoihin. Esimerkiksi hotellin ravintolassa kannattaa mainostaa kahvia ja appelsiinimehua aamulla ja viinejä ja päivän keittoa illalla.

Digital Signagen avulla voit myös ohjata asiakastasi tekemään päätöksiä. Kiinnitä siis huomiota sellaisiin tuotteisiin, joita haluat asiakkaidesi valitsevan. Voit käyttää esimerkiksi liikkuvaa kuvaa, jolloin asiakkaallasi ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin katsella näytöllä olevaa tuotetta. Tämä on myös erinomainen tapa torjua ruokahävikkiä.

VINKKI 2: SUOSI BRÄNDÄTTYÄ SISÄLTÖÄ

Voit myös parantaa brändikokemusta ja ilmapiiriä kahvilassasi tai ravintolassasi näyttämällä tiloissasi brändättyä kuvia tai videoita. Voit esimerkiksi korostaa asiakkaillesi tarjouksia, uusia tuotepaketteja tai uudistunutta ruokalistaasi. Kaiken brändätyn sisällön ei kuitenkaan tarvitse olla informatiivista. Voit myös saada yrityksesi näyttämään houkuttelevammalta näyttämällä brändisi mukaisa kuvia maukkaista tuotteista ja idyllisistä skenaarioista.

VINKKI 3: SOPEUTA SISÄLTÖSI KOHDEYLEISÖSI JA VUOROKAUDEN AJAN MUKAAN

Kohdennetut sisällöt tarkoittavat myös dynaamista sisältöä. Tämä on ihanteellinen tapa viestiä erityisesti ravintola-alan yrityksille!

Aloita analysoimalla kohdeyleisösi, joka vierailee tiloissasi eri vuorokauden aikoina. Mikä heitä yhdistää ja mitä informaatiota he mielestäsi tarvitsevat? Voit sisällyttää nämä oivallukset kohderyhmälähtöiseen sisältöön, jonka sitten näytät näytöilläsi juuri oikeaan aikaan päivästä. Näin parannat palvelutasoasi ja asiakaskokemusta Digital Signagen avulla.

Haluatko tietää enemmän siitä, miten Digital Signage voi auttaa myyntiäsi? Ota yhteyttä tai pyydä ilmainen esittely nyt!