Näytöt eivät yksinään myy vielä mitään

Muutama kuukausi sitten lanseerasimme ZetaDisplayssä uuden brändilupauksen:
”THINKING BEYOND THE SCREEN”.

Sloganiin sisältyy paljon viisautta. Tosiasia nimittäin on, että digitaaliset näytöt eivät yksinään vielä tee tai myy mitään. Jotta haluttu vaikutus kohdeyleisön käyttäytymisessä saadaan aikaiseksi, tarvitaan suunnitelmallista työtä digitaalisten näyttöjen takana.

Osumatarkkuus paranee, kun alkaa tähtäämään!

Suomessa digitaalista markkinointia tehdään edelleen melko perinteisin ja staattisin keinoin.
Kun toppavaatteet pyörivät näytöillä koko talven ennätyslämpimästä säästä huolimatta, on helppo päätellä, ettei kohdentamiselle ole vielä suotu markkinoinnissa aikaa.

Tässä haluaisinkin teitä haastaa. Kokemukseni mukaan osumatarkkuus nimittäin paranee, kun kohteeseen tähtää tarkemmin. Miten päästä kohdentamisessa liikkeelle?

Kaikki lähtee kohdeyleisön tarpeiden ymmärtämisestä. Tarvitaan jonkinlainen ”perstuntuma” asiakasprofiileista ja heidän käyttäytymisestään. Tämä saattaa vaihdella viikon eri päivinä ja kellonaikoina. Joskus ihmisten toimintaa ohjaa niinkin arkinen asia kuin vallitseva säätila, joka saattaa kaiken lisäksi muuttua useita kertoja päivässä.

Sitten lähdetään miettimään, mihin halutaan tähdätä. Mitä tavoittelemme? Miten viestistämme saadaan niin osuva, että kohdeyleisömme alkaa toimimaan juuri niin kuin haluamme. Ainahan tavoitteena ei ole suinkaan ostotapahtuma tai konversio. Se voi olla myös julkisessa tilassa kulkijan opastaminen tai yrityksen sisällä strategisen viestin välittäminen. Sitten vaan sisältöjä tuottamaan!

20 vuotta alalla on osoittanut, että kohdentaminen tuo usein mukanaan täysin uudenlaisen tavan toimia. Muutos kuitenkin kannattaa, sillä se tuo mukanaan ylivertaisia mahdollisuuksia saada olemassa olevista näytöistä huomattavasti enemmän tehoja irti.

ZetaCast – uusi ohjelmisto sisällöntuotantoon ja -hallintaan

Lopuksi pari sanaa uusista tuotteistamme. Olen hurjan iloinen, että uusi sisällöntuotanto-ohjelmistomme ZetaCast on jo ensimmäisillä asiakkaillamme käytössä. Tämä asiakkaidemme parannusehdotusten pohjalta kehitetty ohjelmisto tulee pikku hiljaa korvaamaan sekä ZetaPortalin että Seasam Mainoseditoriohjelmiston.

ZetaCast tarjoaa entistä kehittyneempiä ominaisuuksia sisällöntuotantoon ja mikä parasta – sitä voi käyttää myös kännykällä!

ZetaCast on ZetaDisplayn uusi ohjelmisto sisällöntuotantoon ja -hallintaan, jota voi käyttää myös mobiilissa.