KATSEENSEURANTA AVUKSI DIGITAL SIGNAGEN VAIKUTUSTEN ARVIOINNISSA

ZetaDisplay alkaa hyödyntää katseenseurantatekniikkaa tutkiakseen syvällisemmin Digital Signagen vaikutuksia julkisissa tiloissa.

Ensimmäinen tutkimusprojektimme käynnistyy vapaa-ajan viettoon liittyvässä ympäristössä Norjassa, jossa kohteenamme on maailman suurin sisähiihtohalli SNØ. Asiakas on meille entisestään tuttu, sillä toimitimme heille viime vuonna edistyksellisen Digital Signage näyttö- ja sisällönhallintaratkaisun, johon kuului kolme lippulaiva -LED-näyttöä, kahdeksan hiihtohisseille sijoitettua Samsung OH75 -näyttöä sekä 21 LG 4K -mainos- ja opastenäyttöä.

Tutkimus toteutetaan Pupil Labs -katseenseurantalasien avulla. Näin voimme paljastaa piilossa olevia käyttäytymismalleja ja ymmärtää tapoja, joilla ihmiset hahmottavat ympäröivää maailmaa.

Tarkastelemme myös erityyppisten näyttöjen ja niiden sijoittelujen vaikutusta ihmisten käyttäytymiseen. Lisäksi tutkimme, minkälainen sisältö kiinnittää ihmisten huomion. Tämä auttaa meitä ymmärtämään, miten voimme parhaiten edistää digitaalista transformaatiota jakamalla ihmisille oikeaa tietoa juuri oikeaan aikaan. Projekti SNØ käynnistyy myöhemmin tänä vuonna paikallisten Covid-ohjeiden mukaisesti ja sen tulokset julkaistaan aikanaan White Paperin muodossa.

Lisätietoja: Annukka Pokki, ZetaDisplay Finlandin kaupallinen johtaja, puh. 050 366 6687