”Digital Signage -asentajan työ on sosiaalista tiimityötä, jossa asiakkaan tarpeita pitää ymmärtää käytännön tasolla”

ZetaDisplay Finlandissa työskentelee kolme vakituista asentajaa, joiden tehtävänä on saattaa jokainen Digital Signage -projekti kunnialla loppuun asti. Asentajan rooli on merkityksellinen, sillä he ovat usein ne henkilöt, joiden kanssa asiakas on viimeiseksi tekemisissä ennen kuin projekti päättyy.

”Digital Signage -asennukset ovat sosiaalista tiimityötä. Meille on kunnia-asia tehdä työmme hyvin ja asiakkaan käytännön tarpeita ajatellen. Tästä saamme asiakkailtamme myös säännöllisesti positiivista palautetta”, kertoo Marko Heilanen, yksi ZetaDisplay Finlandin kolmesta asentajasta.

Laatu näkyy ZetaDisplayn asennuksissa alusta loppuun asti. Asentajien ammattitaidon lisäksi laadukas lopputulos saadaan aikaan aktiivisessa vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa.

”Digital Signage -asennuksissa hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Asennus etenee yleensä projektipäälliköltä saadun kuvauksen mukaan, mutta toisinaan keskustelemme vielä asennuksenkin aikana siitä, mihin näyttö kannattaa sijoittaa. Asiakkaat arvostavat näkemystämme, ja yhdessä löydämme aina parhaat ratkaisut”, jatkaa Heilanen.

Suurin osa ZetaDisplayn asennuskohteista on ravintoloita, kauppoja, yritysten toimitiloja tai julkisten tilojen kohteita, joissa asennusolosuhteet ovat suotuisat. Aina ei näin kuitenkaan ole.

”Haasteellisimpia asennuskohteita meille ovat työmaat, jossa ei ole sähköverkkoa. Tämän vuoksi pidämme 4G-reitittimiä ja jatkojohtoja ja mukana, jotta työt saadaan tehtyä. Pahinta meille on, jos joudumme jättämään jälkeemme mustan näytön. Tällaisissa tilanteissa soitamme aina itse asiakkaan perään ja kysymme, milloin työn voi käydä saattamassa loppuun”, sanoo Heilanen.

Silloin tällöin asentajien apua tarvitaan loppuun saatetun projektin jälkeenkin. Tyypillisin tilanne on sellainen, jossa asiakkaan näyttö on pimeänä ja hän ottaa yhteyttä ZetaDisplay Finlandin asiakastukeen. Mikäli ongelma ei ratkea ”virta päälle ja pois” -menetelmällä, tehdään huoltokeikka paikan päälle. Huoltoa tehdään paljon myös proaktiivisella otteella.

”Silloin tällöin huomaamme huollon palvelimelta, että asiakkaan näyttö on tippunut verkosta, mutta hän ei ole itse sitä huomannut. Tällöin käymme paikan päällä kertomassa tämän asiakkaalle. Onpa käynyt niinkin, että olemme lounastauolla huomanneet asiakkaamme pimeän näytön ja korjanneet sen lounasta odotellessamme kuntoon”, naurahtaa Heilanen.