ZetaDisplayn Content-yksikössä työskentelee teknologian ja digitaalisen viestinnän huippuosaajia. Kansainvälisen tiimin tehtävänä on tarjota työkaluja siihen, että asiakkaiden sisällöt toimivat heidän digitaalisilla näytöillään parhaalla mahdollisella tavalla.
Jututimme tiimin vetäjä Rami Autiota, joka vastaili kysymyksiin Content-yksikön työstä ja tulevaisuuden näkymistä.
Mitä Content-tiimi käytännössä tekee?
Tärkein tehtävämme on ymmärtää asiakkaan tarpeet ja heidän liiketoimintansa tavoitteet. Lopputuotteena syntyy helppokäyttöinen käyttöliittymä – eli meidän kielellämme ”template”, johon asiakas voi itse sijoittaa oman brändinsä mukaisia teksti-, kuva- tai videosisältöjä ja ajastaa niitä eri tavoin kohdennettuna omille näytöilleen. Me emme siis tuota perinteisessä mielessä sisältöä, vaan tarjoamme työkalun, jonka avulla asiakkaamme saavat omille kohderyhmilleen merkitykselliset sisällöt automaation avulla esille vaikuttavasti ja visuaalisesti kiinnostavalla tavalla.
Kerro vähän lisää Content-tiimistä. Minkälaista osaamista teiltä löytyy?
Tiimissä työskentelee tällä hetkellä yksitoista palvelumuotoilun, animaatiotuotannon ja ohjelmistokehityksen osaajaa. Fyysisesti työskentelemme Suomessa ja Ruotsissa, minkä lisäksi meillä on yhteys Norjan tiimiin lähes päivittäin. Monikulttuurisuus on meille valtava rikkaus, sillä eri maiden kehitystiimit päätyvät ajan myötä keksimään samoihin ongelmiin useita erilaisia ratkaisuja. Tämän tiedon ja kokemuksen yhdisteleminen asiakasprojekteissa tuo meille selkeää kilpailuetua.
Kiinnostavin asiakastyönne?
Pyrimme siihen, että viimeisin asiakastyömme on aina paras referenssimme. Nyt korona-aikana olemme esimerkiksi kehittäneet Opa & Muurikalle integraatioratkaisun, jonka avulla heidän verkkokaupasta saadaan haettua tuotteet ja tarjoukset kivijalkamyymälän ikkunoissa oleville näytöille. Tämä tuntuu erityisen merkitykselliseltä nyt, kun monen yrityksen business on pelkän verkkokaupan varassa.
Miten näet lähitulevaisuuden alallanne – mitä koronan jälkeen?
Uskon, että verkkokaupan ja kivijalkaliikkeiden välinen rajapinta hämärtyy entisestään ja tulemme näkemään lisää integraatioita verkko- ja kivijalkakauppojen välillä. Tämän lisäksi kohdentaminen lisääntyy. Tämä tarkoittaa sitä, että digitaalisille näytöille ajettavaa dataa tai tarjouksia aletaan kohdentaa eri kohderyhmille yhä tarkemmin. Kolmas iso trendi on A/B -testaus eli vertailu, jossa etsitään asiakkaan kannalta parhaiten toimivaa kampanjavaihtoehtoa kahden hieman toisistaan erotellun materiaalin välillä.