Messukeskus on Suomen suurin tapahtumajärjestäjä, joka tarjoaa tilat niin huippukokousten, festareiden kuin messutapahtumienkin järjestämiseen. Tiloissa järjestetään vuosittain noin 100 messutapahtumaa sekä noin 1 000 kokousta ja kongressia. Vierailijoita Messukeskuksessa käy noin 1,1 miljoonaa vuodessa.
Koronavirus on vaikuttanut Messukeskuksen toimintaan tänä vuonna merkittävästi, sillä kaikki yli 500 hengen tilaisuudet on jouduttu siirtämään ensi vuoden puolelle. Pienempiä 100 hengen tilaisuuksia on kuitenkin järjestetty paljon, ja niissä asiakkaiden ja henkilöstön terveys ja turvallisuus ovat olleet ensiarvoisen tärkeässä asemassa.
”Tilanne on liiketoiminnan kannalta haastava, mutta olemme onnekkaita, että tilamme ovat lähtökohtaisestikin suunniteltu isoja tapahtumia varten. Väljät ja korkeat tilat helpottavat turvavälien ja korkeamman hygieniatason ylläpitämistä tapahtumien aikana. Tiloissamme on myös erittäin tehokas ilmanvaihtojärjestelmä, joka ei kierrätä ilmaa”, kertoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.
Turvavälien ja hygieniaohjeistuksen lisäksi Messukeskuksen tapahtumissa on koronaviruspandemian aikana panostettu erityisesti opastukseen. Käytössä on mittava Digital Signage -järjestelmä, johon kuuluu 85 näyttöä ulko- ja sisätiloissa.
”Digitaaliset näyttöratkaisut toimivat opastamisessa hyvin, sillä ihmisten huomio kiinnittyy varsin luontaisesti näytöillä liikkuvaan sisältöön. Infonäytöillä annamme asiakkaillemme konkreettisia toimintaohjeita ja kerromme, miksi turvallisuudesta huolehtiminen on tärkeää. Näyttöjen avulla meidän on myös helppo muistuttaa asiakkaitamme säännöllisin aikavälein esimerkiksi käsidesin käytöstä. Haluamme lisätä ihmisten turvallisuuden tunnetta, johon sisältyy oman toiminnan lisäksi myös muiden huomioiminen”, jatkaa Maria Mroue.
Korona-aika on pakottanut Messukeskuksen miettimään myös uusia tapoja toteuttaa messuja ja tapahtumia. Hyvä esimerkki tästä on lokakuun lopussa järjestettävät Helsingin Kirjamessut, jotka toteutetaan verkkotapahtumana.
”Lamaantumisen sijaan lähdimme jo pandemian alkuvaiheessa miettimään, miten voisimme toteuttaa tapahtumiamme uudella ja luovalla tavalla. Kirjamessujen pääpaino on perinteisesti ollut ohjelmassa ja ohjelmalavoilla, jotka tuomme tänä vuonna verkon välityksellä kaikkien suomalaisten saataville”, päättää Maria Mroue.
Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?
Kysy lisää:
Annukka Pokki
ZetaDisplay Finlandin kaupallinen johtaja
+358 50 366 6687
annukka.pokki@zetadisplay.com
LinkedIn