Skip to main content Skip to search

Case

De Volksbank

Esittely

De Volksbank on hollantilainen pankki, jolla on 3 000 työntekijää. Sen toiminimiin kuuluvat ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank ja SNS.

De Volksbankin uusi työtapa pohjautuu ideoihin, joiden juuret ulottuvat syvälle. Se tarkoittaa filosofiaa, joka toimii henkisellä (ajattele eri tavalla, toimi eri tavalla), fyysisellä (rakennus ja ympäristö) ja virtuaalisella (ICT-resurssit ja -mahdollisuudet) tasolla.

Haasteet

Toimistossa otettiin käyttöön täysin uudenlainen työskentelytapa ja muutosprosessiin haluttiin tukea. Yksi merkittävimmistä muutoksista työntekijöille oli oman työpisteen tai huoneen katoaminen. Työntekijöiden on silti yhä tavattava toisiaan, tehtävä yhteistyötä, syötävä lounasta ja pystyttävä työskentelemään erillään muista.

De Volksbankin työntekijät liikkuvat enemmän uuden työtavan myötä. Kysymys onkin, kuinka organisaatio pystyy viestimään työntekijöilleen tehokkaasti tässä tilanteessa. Mistä työntekijät löytää? Kuinka viesti menee perille?

Ratkaisu

ZetaDisplay otti käyttöön kanavan, jolla tiedotetaan työntekijöille asioista yleisissä solmukohdissa, kuten kahvipisteellä, aulassa ja oleskelutiloissa. Näytöt sijoitetaan mahdollisuuksien mukaan paikkoihin, joissa työntekijät eniten liikkuvat ja oleskelevat ja joissa ne herättävät keskustelua ja ajatuksia.

Sisäinen kanava on yhdyssilta, joka esittää yhdistelmän paikallisesti merkittävää ja koko organisaatiota koskevaa tietoa kaikilla oleellisilla De Volksbankin toimipaikoilla. Yhtiön eri brändit, kuten ASN, BLG Wonen, Regiobank ja SNS vastaavine kohderyhmineen, toivat ZetaDisplayn sisällönhallintaan merkittävää lisäystä. Kokoushuoneiden pienet näytöt kertovat työntekijöille varaustilanteesta.

Kehitimme myös innoittavan yritysesittelyn, joka antaa asiakkaille, vierailijoille ja työntekijöille dynaamisesti tietoa yrityksen juurista ja sen tulevaisuudesta. Esittely toteutettiin pysyvänä näyttelynä eri puolilla rakennusta. Sisäänkäynnistä muodostui innovatiivinen mutta samalla henkilökohtainen yrityksen tuotemerkkien olohuone, kun taas ”tulevaisuuden tilaan” sukelletaan syvemmällä rakennuksen sisällä.

Hyödyt

Modernissa, innovatiivisessa ja huolellisesti suunnitellussa tilassa on miellyttävää työskennellä. Työntekijät ovat aiempaa tietoisempia De Volksbankin ja sen toiminimien visiosta ja strategiasta.
He myös tuntevat enemmän yhteenkuuluvuutta yrityksen kanssa.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?