Esittely
Auton ostaminen ei ole mikään yksinkertainen juttu. Ennen kuin päätät ostaa uuden auton, olet todennäköisesti nähnyt auton useamman kerran mainoksissa tai olet katsellut sitä netistä. Vasta tämän jälkeen teet lopullisen ostopäätöksen.
Autoliikkeen omistajana haluat luoda edellä kuvatun brändikokemuksen uudelleen joka kerta kun asiakas tulee käymään liikkeessäsi. Digitaaliset näyttöratkaisut mahdollistavat toimivan ja suoran kommunikaation kohdeyleisösi kanssa – myös autoteollisuudessa.
Mazda käyttää ZetaDisplayn digital signage -ratkaisuja kaikissa jälleenmyyntipisteissään Hollannissa, Belgiassa ja nyt myös Ranskassa.
Haasteet
Mazdaa myyvissä liikkeissä käy paljon monenlaisia vierailijoita, jotka ovat ostoprosessin eri vaiheissa. Digitaalisille näytöille tuotetun sisällön avulla jokaisella asiakkaalle voidaan kohdistaa juuri hänelle merkityksellistä informaatiota. Esimerkiksi brändikokemus on erityisen merkittävä asia autoa ostettaessa. Se myös lisää asiakastyytyväisyyttä kun auto on jo ostettu.
Brändikokemusta voidaan parantaa käyttämällä digitaalisia näyttöratkaisuja ostopaikassa. Sijoittamalla digitaaliset näytöt autoliikkeen sisään ja odotushuoneisiin, voit tuoda tehokkaasti esiin brändin ainutlaatuisia myyntiväittämiä ja uusia malleja – kaikki brändin mukaisina.
Ratkaisu
Me tarjosimme Mazdalle helppokäyttöisen sisällönhallintaratkaisun, jonka avulla he voivat helposti ajastaa konsernin brändin mukaista sisältöä sekä konserni- että paikallisella tasolla. Kaikkea sisältöä voidaan hallinnoida pääkonttorilta.
Tällä tavalla jokaisessa lokaatiossa on aina kaikkein houkuttelevin sisältö näkyvillä. Tai onko jossain autoliikkeessä kenties jotain erityistä viestittävää? Tässä tapauksessa paikallisen autoliikkeen myyjä voi itse lisätä sisltöä digitaalisen näytön infovirtaan.
Hyödyt
Autoliikkeessä käy monenlaisia asiakkaita. Ihmisiä, jotka piipahtavat liikkeeseen etsiessään täydellistä upouutta autoa. Samaan aikaan jotkut vierailevat liikkeessä noutaakseen aikaisemmin samalla viikolla ostamansa auton. Lisäksi on vielä asiakkaat, jotka tuovat autonsa huoltoon. Yleisesti ottaen 70 % kaikista ostopäätöksistä tehdään paikan päällä myyntipisteessä.
Tämän vuoksi on tärkeää simuloida kuluttajia visuaalisesti kun he ovat sisällä autoliikkeessä. Digital signage on erityisen hyvä keino tähän. Asiakkaan mielikuva odotusajasta lyhenee kun hänelle tarjotaan merkityksellistä informaatiota viihteen muodossa. Odotustilanteessa on myös mahdollista vahvistaa brändimielikuvaa tuomalla sitä asiakkaan tietoisuuteen aina uudestaan ja uudestaan.
Yhtä lailla digitaaliset näyttöratkaisut ovat soveltuvia myös sisäiseen viestintään johdon ja työntekijöiden välillä. Niiden avulla voidaan kommunikoida esimerkiksi avaintunnuslukuja myyjille, mekaanikoille ja muilla työntekijäryhmille.