Skip to main content Skip to search

Case

Neste Vierumäen Matkakeidas

Esittely

Neste Vierumäki Matkakeidas Heinolassa on Suomen menestyneimpiä liikenneasemia. Huoltoasematoiminnan lisäksi paikan tarjoiluvalikoimaan kuuluvat noutopöydästä tarjoiltavat aamiainen ja lounas, à la carte -annokset, vitriinituotteet, Kotipizzan pizzat sekä Hesburgerin hampurilaisannokset. Saman katon alta löytyy myös ruokakauppa.   

ZetaDisplay on tehnyt menestyksekästä yhteistyötä Vierumäen Matkakeitaan kanssa jo vuodesta 2013 lähtien. Vuonna 2021 Matkakeitaassa toteutettiin ZetaDisplayn avulla mittava Digital Signage -järjestelmän uudistus, jonka aikana liikenneaseman kaikki sisäiset ja ulkoiset markkinointikanavat digitalisoitiin. Lopputulemana syntyi tehokkaasti myyntiä tukeva kokonaisuus.  

Haasteet

Vierumäen Matkakeitaan yrittäjä halusi kasvattaa myyntiään ja siirtää kaikki ruokalistansa digitaaliseen muotoon. Heille oli tärkeää löytää näyttävän näköinen ja helppokäyttöinen Digital Signage -ratkaisu, jonka avulla he voisivat itse päivittää digitaalisten ruokalistojen sisältöjä ja hyödyntää niitä entistä tehokkaammin kohdennetun markkinoinnin tekemisessä. Tavoitteena oli myös se, että aseman omat mainosnäyttöratkaisut yhdistyvät luontevasti aseman sisällä toimivan Hesburgerin viestintäkonseptiin. 

Ratkaisu

Samsung näyttö

Uudistusta lähdettiin toteuttamaan yhdessä ZetaDisplayn kanssa, jolla on pitkä kokemus liikenneasemien Digital Signage -ratkaisuista ja niiden suunnittelusta. Uudistus toteutettiin Samsungin näyttöratkaisuilla.

ZetaDisplay suunnitteli Vierumäen Matkakeitaalle kokonaisratkaisun, jonka taustalla oli ajatus koko liikenneaseman digitalisoimisesta. Samassa yhteydessä käytiin ZetaDisplayn johdolla neuvottelut Hesburgerin kanssa heidän myyntipaikkansa digitoimisesta, minkä ansiosta suunniteltu ratkaisu saatiin luontevasti yhdistymään Hesburgerin vastuullisen viestinnän konseptiin.

Uudistuksen myötä liikenneaseman kaikki ruokalistat digitalisoitiin. Nyt ruokatarjooma on aina kiinteästi esillä, minkä lisäksi näyttöjä voidaan hyödyntää esimerkiksi aamiaisen tai lounaan ajallisessa kohdentamisessa. Noutoruokalinjaston yläpuolelle sijoitettiin 10 näyttävää näyttöä, joista kuusi palvelee liikenneaseman omia tarpeita ja neljää muuta hallinnoi Hesburgerin ketjuohjaus.

Aseman sisäänkäynnin viereen sijoitettiin digitaalinen ulkotaulu, jonka avulla voidaan markkinoida tuotteita ja palveluja mittarikentällä autoaan tankkaaville asiakkaille. Ulkonäyttö korvaa myös aikaisemmin Hesburgerin käytössä olleet ulkojulisteet. Mittarikentältä löytyy edelleen myös kuusi kpl Nesteen hallinnoimia pieniä näyttöjä.

Näiden uudistusten lisäksi sisätiloihin sijoitettiin pieniä tiskinäyttöjä, liikuteltavia näyttöständejä sekä lounasta ja jälkiruokaa mainostavia taktisia näyttöjä. Yhteensä näyttöjä on sisä- ja ulkotiloissa 20 kpl.

Uudistuksen myötä Vierumäen Matkakeitaassa siirryttiin myös käyttämään ZetaCast -sisällönhallintajärjestelmää, joka tarjoaa muun muassa helppokäyttöiset liikenneasemille suunnitellut mallipohjat yrittäjän käyttöön.

Hyödyt

Uudistuksen myötä liikenneaseman koko tuote- ja palvelutarjooma on jatkuvasti näyttävästi esillä sisällä ja ulkona. Strategisesti sijoitettujen näyttöjen avulla ostoja ja kuluttajan käyttäytymistä voidaan ohjata huomattavasti tehokkaammin kuin perinteisten markkinointikanavien avulla ja markkinointitoimia voidaan kohdistaa paremmin.

Digitaaliseen markkinoinnin toimintamalliin siirtyminen helpottaa myös yrittäjän työtä, kun tarjooma on koko ajan esillä eikä aikaa kulu printtimateriaalien manuaaliseen esille panoon. Kaikki päivitykset voidaan tehdä nyt itse ZetaDisplayn helppokäyttöisen sisällönhallintaohjelmiston avulla.

ZetaDisplayn suunnittelema Digital Signage -ratkaisu toimii myös hyvin yhteen liikenneasemalla toimivien pikaruokaketjujen konseptien kanssa. Heillä on vastuu omista Digital Signage -sisällöistään, jotka päivittyvät näytöille ketjuohjauksen toimesta.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisuistamme?

Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella