Skip to main content Skip to search

Case

Stockmann

Esittely

Stockmann-tavaratalot ovat tunnettuja monipuolisesta ja laadukkaasta valikoimasta muotia, kauneutta ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Stockmann-konsernilla on kahdeksan tavarataloa Suomessa sekä Baltiassa. Tavoitteena on inspiroida asiakkaita tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja.

ZetaDisplay ja Stockmann ovat tehneet näyttävää ja toimivaa yhteistyötä vuodesta 2013 alkaen. Yhteistyö on alkanut Helsingin keskustan tavaratalosta ja laajentunut Itäkeskukseen, Jumboon, Tapiolaan, Turkuun ja Tampereelle. Ensimmäisiä Digital Signage -näyttöjä on otettu käyttöön myös Latvian Riikassa.

Haasteet

Stockmannilla haluttiin tehostaa näyteikkunoiden potentiaalia viestintäkanavana, joka tarjoaa ohikulkijoille ajankohtaista tietoa tuotteista ja tarjouksista. Näyteikkunoiden somistaminen vie aikaa ja muutosten tekeminen nopealla aikataululla on melko haastavaa. Yhdessä asiakkaan kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta ZetaDisplay on toteuttanut Stockmann Suomen tavaratalojen näyteikkunoihin videowall-näyttöratkaisuja.

Tavaratalon sisällä tapahtuvaa asiakasviestintää haluttiin myös kehittää. Toiveena oli viestinnän yhtenäistäminen sekä useiden erilaisten viestintävälineiden ja etenkin printatun materiaalin käytön vähentäminen. Näyttöjen avulla haluttiin vahvistaa eri tuoteryhmien ristiinmarkkinointia sekä helpottaa asiakkaiden ohjaamista eri tuoteosastoille.

Ratkaisu

Stockmannin näyteikkunoissa on yhteistyön alusta asti hyödynnetty ZetaDisplayn toimittamia, noin 3×2 metrin kokoisia videowall-näyttöratkaisuja, joiden avulla ohikulkijoille on voitu tarjota visuaalista ja inspiroivaa sisältöä. Vuoden 2022 alussa Helsingin tavaratalon näyteikkunoiden näyttöratkaisut vaihdettiin uusiin LED-näyttöihin, jotka ovat entistä energiatehokkaampia ja kirkkaampia.

Näyttöratkaisut tarjoavat mahdollisuuden hyödyntää monipuolisesti kuvia, videoita ja muuta liikkuvaa kuvaa. ZetaDisplayn sisällönhallintaohjelmisto mahdollistaa ketterän viestinnän sekä tarvittaessa mainonnan helpon ja nopean muokkaamisen.

Tavaratalon sisätiloissa näyttöjen sijoittelu on toteutettu tarkan suunnitelman mukaan. Näytöt on asennettu asiakasvirtojen risteyskohtiin ja kassoille, missä ne tarjoavat tavaratalossa liikkuville asiakkaille inspiraatiota sekä ajankohtaisia etuja.

Hyödyt

Digital Signage -ratkaisujen avulla Stockmannin on helppo tarjota inspiraatiota tavaratalojen ohi kulkeville ihmisille sekä tavaratalojen sisällä liikkuville asiakkaille. Ratkaisut mahdollistavat tuotteiden ja tuoteryhmien tehokkaan ristiinmarkkinoinnin, jolloin asiakkaille tarjotaan näyttöjen avulla toisilla osastoilla myytäviä asiakasta todennäköisesti kiinnostavia tuotteita.

ZetaDisplayn sisällönhallintaohjelma ja näyttöratkaisut antavat Stockmannille mahdollisuuden tarjota laadukas viestintäkanava myös eri tuotebrändeille. Tavaratalojen monipuolinen asiakasviestintä sisältääkin Stockmannin omia ajankohtaisia kampanjoita sekä eri tuotebrändien mainontaa. Digital Signage -näyttökokonaisuus tarjoaa markkinoinnille ja viestinnälle helposti ylläpidettävän viestintäkanavan, joka mahdollistaa nopeat muutokset ja nostot yhtäaikaisesti kaikissa tavarataloissa.

Olemme tehneet yhteistyötä ZetaDisplayn kanssa lähes 10 vuotta. Zetan asiantunteva avainasiakaspäällikkö Pia Rekomaa on näiden vuosien aikana auttanut meitä kattavasti näyttöratkaisujen hyödyntämisessä. Hänen kanssaan olemme suunnitelleet näyttöjen strategisen sijoittelun tavarataloihimme, valinneet toimivimmat näyttöratkaisut sekä ideoineet näytöille sopivimmat sisällöt. Pia on aina ollut ystävällinen ja 100 % luotettava apu meille.”

Kati Parkkinen, In-Store Marketing Manager, Stockmann

Asiakastarinoitamme

Bilia

Digital Signage on integroitu luontevaksi osaksi kiinteitä kalusteita ja myymäläkonseptia.

Laattapiste

Myymälöiden asiakasviestintä digitaaliseksi.

Hesburger

Hesburger

Digitaaliset hintanäytöt auttavat Hesburgeria räätälöimään tarjontaansa myyntipäivän aikana.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisustamme?