Auto- ja konekauppa
Nykyajan autonostaja on hyvin perillä asioista saapuessaan autoliikkeeseen. Liikkeessä näytettävän viestinnän on vahvistettava brändin yleistä imagoa, jolloin myyntiedustaja voi keskittyä varsinaiseen kaupantekoon. Digitaalinen viestintä toimii lähinnä taustana keskustelulle. Se laajentaa kivijalkamyymälän rajallista tarjontaa ja tuo asiakkaan ulottuville loputtomat digitaaliset hyllyt. Brändin rakentaminen ja myynnin kasvattaminen yhdessä paketissa.
Digitaalisten näyttöratkaisujen hyödyt auto- ja konekaupassa:
- Luo innostusta ja parantaa mielikuvaa brändistä
- Vakuuttaa asiakkaan valinnastaan
- Edistää katteeltaan hyvien lisävarusteiden myyntiä
- Luo inspiroivan ympäristön
- Varmistaa viestinnän johdonmukaisuuden kaikilla kanavilla.
Haasteet
Tuoda brändi esiin kiireisessä ympäristössä, jossa on runsaasti kuluttajan huomiota vieviä visuaalisia ärsykkeitä. Brändiviestien vahvistaminen ja keskustelurauhan takaaminen myyntitilanteessa.
Vaatimukset
Laadukkaat näytöt, jotka tuovat sisällön esiin asiakkaan haluamalla tavalla ja joiden avulla saavutetaan halutut tulokset.
Ratkaisut
Avain inspiroivaan ympäristöön on oikean digitaalisen kokonaisuuden löytäminen. Tässä voidaan hyödyntää pienempiä näyttöjä, kosketusnäyttöjä, videoseiniä ja LED-näyttöseiniä.
Bilia
JÄLLEENMYYNTIVERKOSTON VIESTINNÄN DIGITALISOIMINEN PITÄÄ MARKKINOINTIMATERIAALIT AJAN TASALLA
Näyttävä digitaalinen viestintä tukee myös Volvon vastuullista, teknologisesti kehittynyttä ja tulevaisuuteen katsovaa Premium-brändiä.
Mercedes-Benz
Asiakaskokemuksen parantaminen
Mercedes-Benz alkoi investoida Digital Signage -ratkaisuihin Pohjoismaiden markkinoilla vuonna 2013. Siitä lähtien yritys on käyttänyt digitaalisia näyttöratkaisuja asiakaskokemuksen parantamiseen esittelytiloissa. Digital Signage -ratkaisut tarjoavat inspiraatiota, tuovat sisältöä keskusteluun ja konkreettista tukea kaupan solmimiseen.