Skip to main content Skip to search

Case

Laattapiste

Esittely

Laattapiste on kylpyhuoneisiin ja lattiapinnoitteisiin erikoistunut perheyritys, jolla on kahdeksan myymälää Suomessa. ZetaDisplayn ja Laattapisteen yhteistyö alkoi kesällä 2021, kun Laattapiste halusi valjastaa Digital Signage -ratkaisut palvelemaan paremmin asiakkaitaan. Digitaaliset näyttöratkaisut toivat myös merkittäviä tehoja yrityksen markkinointiin.

Haasteet

Laattapisteen tuotevalikoimaan kuuluu lähes 30 000 tuotetta, joiden kuvat ja tiedot oli jo aikaisemmin syötetty keskitettyyn tuotetiedon hallintajärjestelmään (Product Information Management, PIM). Haasteena oli, miten laaja tuotevalikoima saadaan paremmin esiin asiakkaille ja miten PIM-järjestelmän dataa voitaisiin hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Laadustaan ja asiakaspalvelustaan tunnetussa Laattapisteessä pohdittiin myös paljon sitä, miten vaihtoehtoisia kylpyhuonekokonaisuuksia voitaisiin tuoda entistä inspiroivammin esiin myymälässä vieraileville asiakkaille.

Ratkaisu

Laattapisteen myymälöiden asiakasviestintä digitalisoitiin niin, että myymälän sisääntulosta löytyy päänäyttönä toimiva LED-seinä ja jokaisen tuoteryhmän kohdalta kyseistä tuotetta palveleva digitaalinen näyttö. Ammattiasentajien osaston kohdalle sijoitettiin B-to-B-asiakkaille suunnattuja ratkaisuvideoita pyörittävä näyttö.

Näytöillä näkyvää sisältöä hallinnoi Laattapisteen markkinointiosasto, joka hyödyntää työssään PIM-järjestelmässä olevaa tuotetietoa. Tietoa hakevien rajapintojen avulla tuotetiedot, -kuvat ja markkinointikampanjat saadaan luotua näytöille nopeasti ja tehokkaasti, eikä painettua markkinointimateriaalia enää tarvita. Etuna on myös se, että kun hinnat muuttuvat järjestelmässä, muuttuvat ne automaattisesti myös kaikkien myymälöiden näytöillä.

Hyödyt

ZetaDisplayn toteuttamat Digital Signage -ratkaisut toivat Laattapisteen myymälät nykyaikaan. Näyttöratkaisut lisäävät myymälöiden visuaalisuutta ja niiden avulla tuodaan nyt inspiraatiokuvaa ja vaihtoehtoisia kylpyhuonetoteutuksia paremmin esiin asiakkaille. 3D-mallinnoksen avulla asiakas saa jo myymälässä käsityksen siitä, miltä uusi kylpyhuone näyttää, mikä helpottaa asiakkaan ostopäätöksen tekemistä.

Näytöt tarjoavat mahdollisuuden myös sisältöjen ajalliseen ja alueelliseen kohdentamiseen. Aamun tunteina näytöille ajastetaan ammattiasentajille soveltuvaa sisältöä, kun taas päiväsaikaan näytöillä pyöritetään kuluttaja-asiakasta inspiroivia tuotteita ja kampanjoita. Näin eri asiakasryhmät saavat kohdennetusti juuri sitä tietoa, mistä he ovat todennäköisimmin kiinnostuneita.

Entistä paremman asiakaskokemuksen lisäksi Digital Signage -ratkaisut tehostavat markkinointia. Kustannussäästöjä syntyy siitä, että PIM-järjestelmässä olevaa dataa voidaan nyt hyödyntää suoraan markkinoinnissa, mikä säästää resursseja niin markkinoinnin tiimissä kuin myymälöissäkin. Näyttöjen ansiosta myymälöihin aikaisemmin rakennettuja kylpyhuonekokonaisuuksia ei myöskään enää tarvita, mikä vähentää markkinoinnin kustannuksia merkittävästi. Digitaaliset näytöt mahdollistavat monipuolisen valikoiman esittämisen laajemmin ja uutuuksista kertomisen entistä nopeammin.

Kun pohjatyöt tehtiin jo PIM-järjestelmän käyttöönoton yhteydessä kunnolla, oli Digital Signagen käyttöönotto meille todella helppoa.

Joonas Tammisto, Chief Digital Office, Laattapiste

Asiakastarinoitamme

Bilia

Digital Signage on integroitu luontevaksi osaksi kiinteitä kalusteita ja myymäläkonseptia.

Finavia ja Helsinki-Vantaan pysäköintialueet

Digitaaliset infonäytöt ohjaavat asiakkaat vapaille pysäköintialueille.

Hesburger

Hesburger

Digitaaliset hintanäytöt auttavat Hesburgeria räätälöimään tarjontaansa myyntipäivän aikana.

Haluatko kuulla lisää digitaalisista näyttöratkaisustamme?