Esittely
Messukeskus on Suomen suurin ja monipuolisin tapahtumajärjestäjä, joka tarjoaa erilaisille tilaisuuksille upeat tilat niin huippukokousten, festareiden kuin messutapahtumienkin järjestämiseen. Messukeskuksella on käytössään mittava Digital Signage -järjestelmä, johon kuuluu noin 167 näyttöä ulko- ja sisätiloissa.
Haasteet
Messukeskus soveltaa toiminnassaan niin kutsuttua Lean-toimintamallia. Tämä tarkoittaa sitä, että yritystä katsotaan kokonaisuutena: mitä ollaan tekemässä ja miten asia omassa organisaatiossa tehdään. Tämän jälkeen pyritään virtaviivaistamaan tekemistä eli tehdään oikeita asioita ja minimoidaan turha työ.
Ratkaisu
Messukeskus on ulkoistanut digitaalisten näyttöjensä sisällöntuotannon sekä koordinoinnin ZetaDisplaylle. ZetaDisplay vastaa Messukeskuksessa järjestettävien tapahtumien ja kongressien opasteiden sekä mainoksien sisällöntuotannosta ja koordinoinnista.
ZetaDisplay on rakentanut yhdessä Messukeskuksen kanssa toimivan prosessimallin, jonka avulla pystytään tuottamaan nopealla aikataululla monipuolisia ja korkealaatuisia aineistoja erilaisille tapahtumille ja tilaisuuksille. Jokaisen tapahtuman kohdalla asiakasta kuunnellaan tarkasti ja opasteet sekä mainosaineistot rakennetaan tapahtuman luonnetta parhaiten palvelemalla tavalla.
Messukeskuksessa järjestetään vuosittain 75 ammatti- ja yleisömessutapahtumaa sekä 2 200 kokousta ja kongressia.
ZetaDisplay pyrkii uudistumaan ja tuottamaan elämyksellisiä Digital Signage -aineistoja, jotka herättävät huomiota ja tuottavat lisäarvoa tapahtumille sekä sen asiakkaille.
Messukeskuksen kongressikeskus Siivessä on kymmeniä kokoustiloja, joihin on käynti sekä hotellin että siiven sisäänkäyntien kautta. Tilat sijaitsevat eri kerroksissa ja useilla eri käytävillä.
ZetaMeeting -palvelun avulla opastus kokoustiloihin tapahtuu automaattisesti ja kukin näyttö opastaa vieraat informatiivisin opastussymbolein kohti oikeaa kokoustilaa.
Hyödyt
Digital Signage -järjestelmän ulkoistaminen on varmistanut Messukeskukselle tuottavan ja tehokkaan tekemisen. Toimintavarmuus on parempi, kun tekeminen on ulkoistettu. Lisäksi kehitystyö on tuloksellisempaa, kun ZetaDisplay tuntee alan trendit ja osaa soveltaa ne käytäntöön. Pitkällä aikavälillä ulkoistamisen odotetaan tuovan myös taloudellista hyötyä.
Asiakastarinoitamme
Bilia
Digital Signage on integroitu luontevaksi osaksi kiinteitä kalusteita ja myymäläkonseptia.
Laattapiste
Myymälöiden asiakasviestintä digitaaliseksi.
Hesburger
Digitaaliset hintanäytöt auttavat Hesburgeria räätälöimään tarjontaansa myyntipäivän aikana.