Case
Picnic
Esittely
Picnic-lounaskahvilaketju toimii valtakunnallisesti kaikkialla Suomessa. Yrityksellä on toimipisteitä aina Rovaniemeltä Helsinkiin. Ketju on laajentunut franchising-periaatteen mukaisesti itsenäisten yrittäjien perustaessa uusia toimipisteitä.
Haasteet
Picnic-ketjun tavoitteena oli vauhdittaa liiketoiminnan orgaanista kasvua. Lounaan lisäksi alkoi panostaa myös aamiaisen ja sesonkituotteiden tekemiseen. Olemassa olevat kiinteät valotaulut eivät enää palvelleet yrityksen markkinoinnin tarpeita, sillä kasvavaa tuotevalikoimaa oli tarve mainostaa joustavissa sykleissä aamiais- ja lounasajan mukaan.
Ratkaisu
ZetaDisplay toimitti ketjulle hinta- ja mainosnäytot ruokalistojen ja kampanjoiden esittämiseen. Näyttöjen ansiosta tarjoomaa voidaan nyt esittää kolmessä syklissä: aamulla, lounasaikaan ja iltapäivällä. Pakettiin kuului myös sisällöntuotanto- ja hallintajärjestelmä, jonka ansiosta asiakas voi itse tuottaa oman graafisen ilmeensä mukaista sisältöä nopeasti ja vaivattomasti.
ZetaDisplayn vastuulla puolestaan on varmistaa, että järjestelmä toimii 24/7/365.
Hyödyt
Etähallittavien hinta- ja mainosnäyttöratkaisujen avulla Picnic-ketju pystyy tarjoamaan asiakkailleen entistä ajantasaisempaa tuoteinformaatiota kaikkina vuorokauden aikoina. Tällä on ollut suora yhteys myynnin kasvuun. Helppokäyttöisen sisällöntuotantotyökalun ansiosta asiakas pystyy nyt myös reagoimaan nopeasti muuttuviin tilanteisiin ja tuomaan markkinoille esimerkiksi kulloiseenkin säätilaan sopivan tuotteen.
Lisäksi työn tekeminen kahviloissa on tehostunut kun työntekijät voivat keskittyä ainostaan asiakaspalveluun.
Asiakastarinoitamme
Bilia
Digital Signage on integroitu luontevaksi osaksi kiinteitä kalusteita ja myymäläkonseptia.
Laattapiste
Myymälöiden asiakasviestintä digitaaliseksi.
Hesburger
Digitaaliset hintanäytöt auttavat Hesburgeria räätälöimään tarjontaansa myyntipäivän aikana.